Assalamualaikum....

Assalamulaikum dan terima kasih kerana sudi mengujungi laman blog yang tidak seberapanya ini. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi minat dan pengetahuan dalam kalangan peminat batu permata dan cincin. Batu permata dan teras kayu yang dipaparkan adalah asli yang mana kami perolehi dari sumber yang dipercayai dan diyakini keasliannya.Mengenai khasiat/fadilat dan kelebihan sesuatu item kami kongsikan melalui pengalaman mereka pernah menggunakan atau melalui maklumat dan rujukan dari mereka yang ahli dan lebih arif dalam penggunaan teras kayu dan batu permata. Pun begitu jangan kita lupa segala item dan barangan hanya asbab dan ikhtiar sahaja padaNYA jualah yang Maha Mengetahuinya.Tidak salah untuk kita berusaha asalkan diatas landasan yang betul dan tidak berpaling padaNYA.

Khamis, 20 November 2014

Tasbih Kayu Bahar Putih

























Bagi peminat item kayu rasenya tak perlu diceritakan
panjang lebar tentang khasiat dan kegunaan kayu
bahar putih ini.Akar bahar ada bberapa jenis bdsrkan
warnanya tapi bahar putihlah king @ yg tbaik dlm
jnsnya tanya lah pd otai2 yg biasa dgnnya pasti
byk info tntg khasiat & kegunannya akan anda
perolehi.

Antara khasiatnya ialah:

    1. Pendinding dari gangguan yg ampuh
    2. Memulang atau mbatalkan khianat mahkluk
    3. Penawar yang ampuh



Whatsupp @ SMS utk mgetahui maharnya


Permata Delima Retak Seribu
























Lebih kurang smggu 2 lps delima retak seribu spt diatas
dimaharkan siap dgn ikatan perak pun begitu telah
dimaharkan kali ini dikuarkan lg tp dlm bntk permata
saje..ramai juga cost yg btanya tntg keasliannya utk mmuaskn
yg bertanya sbenar pmata ini dikategorikan Batu JJ(batu masak)
tp batu JJ gred A+...ramai yg tak tau batu JJ gred baik harganya
mgikut carat ada yg rm30-50 per carat  jadi jgn ingat sume
batu JJ murah buleh dpt 20-50 sbj salah tuu..klu nak batu delima
betul2 asli yg cantik mcm delima retak seribu ni rase2 tmampu
ke beli klu sy pendapatan yg xseberapa ni mmg xmampulah
xtaulah tn/pn klu sggp perabih 4-5 angka utk sbj pmata..
Ada org pentingkan keaslian batu biarlah tak camtik
mcm batu jalan sekali pun yg penting asli ada plak yg pentingkan
cantik & molek batu tsebut asal sedap mata mmandang apa
pun tpulang pd individu tu sendiri tepuk dada tengok poket
dulu hu3....

**dr segi cantik pmata ni mmg gred A+ tambahan plak
    bila kena cahaya matahari mmmancar merahnya pasti
    byk mata yg ttarik he3


Whatsupp @ SMS utk mgetahui maharnya





















Sabtu, 4 Oktober 2014

Tasbih 100 Jenis Teras Kayu(Rare Item)
























Tasbih 100 butir yang terdiri daripada 100 jenis
teras kayu terpilih ini agak sukar utk diperolehi
buat masa ni almaklumlah bukan mudah utk mendapatkan
100 jenis teras kayu sekarang ni klu 20-30 tahun dulu mgkin
mudah skit sbb masih byk kayu kayan & hutan simpan tp laa
ni klu tak mahir @ kena pd caranya silap2 sampai kesudah
pun belum tentu dpt hu3...tasbih jenis ni mmg jarang2 dpt
pd sy pun ada seutas saje wat masa ni...Skiranya berminat
segeralah maharkannya sblm tlewat sbb xdpt janji bile lg
buleh dpt slps ni. Mengikut kitab2 lame & dr org yg terdahulu
sblm kite Tasbih 100 ini sangat ampuh & sesuai dijadikan
sebagai pakaian diri terutamanya kpd yg berada diperantauan
asbab kerana kegunaannya yg pelbagai selain utk dibawa
berzikir mmuji Kebesaran Ilahi.


Call,SMS @ Whatsupp Sekiranya Berminat


**Senarai 100 jenis teras kayu yang digunakan
    akan diberi jika perlu tp hanya utk pemaharnya 
    sahaja. 
    



Cincin Delima 'Retak Seribu'
























Cincin perak digabungkan dengan permata Delima
Retak Seribu yg merah menyala ini pasti dapat
memukau setiap mata yg mmandang...Warna
merah delima ini akan smakin menyerlah
dibawah sinaran mentari...
      Saiz cincin 21


          Termahar

Rabu, 24 September 2014

Cincin Delima Afrika





















Cincin delima afrika asli warna merah gelap
sekali pandang mcm pigeon blood ruby..
Dimaharkan pd kadar mampu milik yg
amat munasabah.Cincin bersaiz 20.


    Termahar


Isnin, 22 September 2014

Cincin Akik Putih Gred A


























Cincin Perak Aloi Pahat Jawa Tebuk bertatahkan permata akik
Putih gred A++. Diperolehi secara istimewa oleh insan yg
juga mmpunyai kbolehan istimewa bukan pmata buatan manusia
atau yg dibeli dikaki lima.Dipersilakan scan kpd yg mampu
sekiranya  berasa was2 akan keaslian & keistimewaan
permata ini.Pjagnya golongan putih dr kalangan Kiyai/
Hj/Sheikh  yg alim & suka  jika ccin ini dipakai ketika
beramal, bzikir dan seumpanya.Akik putih ini datangnya
sepasang 1 diikat cincin spt gmbr & 1 lg tidak diikat pun begitu 
dari segi warna & rupa bentuknya seakan sama cuma 
saiznya kecil sdikit,gmbrnya tidak disertakan kecuali utk 
tatapan sipemaharnya kelak.Amat ssuai sekali jika pasangannya
dipakaikan kpd insan tsayang supaya ada connection gitu
antara 1 sama lain  ibarat merpati terbang sejoli. Permata ini 
perlu dimaharkan spsg & sbaiknya tidak dipisahkan…


                Termahar
                  T.kasih En H

Rabu, 10 September 2014

Gabungan 3 Teras Pembisa



















Permata Gabungan 3 Teras Pembisa yang ampuh iaitu:

       1.Teras Ibol/ibor/ibong
       2. Sulur Bertam
       3. Pinang Sembawa/Nibung Tunggal


Call @ SMS Untuk Mengetahui Maharnya

Khamis, 4 September 2014

Koleksi Terbaik!!Cincin Akik Dendrite 'Bunga Sejambak'

akik dendrite lumut hitam imej' bunga sejambak'

















cantik bergaya


















Permata Akik Dendrite ala2 'bunga sejambak'
digabungkan dengan Cincin Perak Aloi Kuku
Suasa Tangkai Kendi ini sungguh indah dan
anggun dipandang mata.Teramat sukar utk
mendapatkan sbiji permata akik dendrite dgn
kondisi dan imej spt diatas klu dpt pun nasib2
je tu he3. Cuma ada 1 pantang je iaitu pantang
lepa confirm dirembat kutu xjumpa dah klu
cari lps tu. Bukan nk promot lebih2 tp mmg cantik
cincin ni berbaloi klu amik...



Termahar
t.kasih Uztz A

Isnin, 1 September 2014

Teras Abanuh Dan Teras Kemuning Hitam

Teras Abanuh/Abanos




Kayu abanos @ abanoh telah digunakan sejak dahulu
kala lagi.Abanos buleh dikatakan antara gred kayu tbaik
yang  diberkahi dr segi mistik & perubatan.Jika bahtera nabi 
Nuh as diperbuat drpd kayu Pine cypress,Tongkat Nabi
Muhammad as daripada kayu Luz, kayu abanos pula
adalah jenis kayu yg digunakan untuk membuat tongkat
oleh Nabi Sulaiman a.s ,Nabi Musa a.s dan Syeikh Abdul 
Qadir Jailani maka sudah tentulah  kayu ini tidak kurang
istimewanyalantaran keberkatannya diguna oleh para nabi & wali
Allahualam…Diceritakan kisah karomah yg blaku suatu ketika 
dahalu dimana tongkat Syeikh Abdul Qadir terbang dan
menikam lelakiyg hendak merogol salah seorang anak
perempuannya Waallahualam..Selain dr khasiatnya yg
ampuh utk menyingkirkan aura negative, air dr rendaman
kayu ini juga elok utk dibuat mandian @ diminum utk
merawat penyakit ,dalaman yg berkaitan organ tubuh.
Oleh kerana penggunaan dan permintaan yg tinggi Kayu 
Abanoh adalah  tumbuhan tkawal dinegara Arab.

Khasiatnya:
1.Antara yg terbaik  dr segi myingkirkan aura negative.
2.Asbab & ikhtiar utk menggelakkan gangguan,sihir dan ilmu hitam.
3.Penglimunan kpd yg berniat tidak baik kpd sipemakainya.


Teras Kemuning Hitam















Teras Kemuning Hitam sememangnya tidak asing
lagi bagi peminat teras kayu kerana nilai mistik dan
perubatan yang ada padanya. Ianya sangat mujarab
bagi merawat beberapa penyakit seperti kembong perut
dgn cara merendam teras kayu ini didalam air suam
dan meminumnya.Elok simpan dirumah sebagai
first-aid incase kembong perut @ disengat binatang bbisa 
dtgh mlm tambahan plak klu rumah jauh dr klinik.

Fadilatnya ialah:

1.Penawar mabuk/ gigitan binatang berbisa.
2.Penolak sihir/ilmu hitam/penakut hantu
3.Penenang hati


Call atau SMS utk mengetahui Maharnya



Ahad, 17 Ogos 2014

Cincin Delima Hijau 'King Size'






Cincin Delima Hijau bersaiz jumbo ini ssuai bagi
mereka yg mengemari cincin atau permata bsaiz
besar bak kata orang puas mata memandangnya he3.
Cincin perak aloi ini berukuran 24 dengan ukiran 
perak jawa tebuk berkilat yg dibuat kemas dan 
penuh ketelitian. Permata delima hijau yg mempunyai
daging menarik dengan sedikit warna/awa kemerahan 
padanya.


Mahar RM615 Termasuk Pos


Rabu, 16 Julai 2014

Cincin Zamrud Colombia Asli




cincin zamrud
        Mantap dan manis dipandang 


















Cincin perak aloi saiz 18 bertatahkan permata
Zamrud Colombia asli.Zamrud sememangnya tidak
asing lagi bagi peminat batu permata, ia diibaratkan
Queen of batu permata slps berlian kerana keindahan,
harga & permintaannya yang tinggi baik dipasaran
tempatan mahu pun internationaly malah zamrud
gred tbaik dikatakan lebih mahar drpd emas...
Menurut mereka yg pakar & arif tntg batu permata
jenis dan gred tbaik zamrud datangnya dr Colombia.
Sememangnya tidak rugi utk mmiliki sebentuk cincin
zamrud sebagai koleksi peribadi yang berharga..


    Mahar RM350 Termasuk Pos








Isnin, 30 Jun 2014

Cincin Perak Sadur Emas Asli Gemunggal Redang























































Cincin ini sangat sesuai sebagai pakaian diri atau
dijadikan hadiah untuk yang tersayang. Cincin
bersaiz 13 dan dibuat khusus utk kaum hawa.
Khasiat dan kegunaan kayu teras Gemunggal Redang
sila rujuk posting tdahulu...

Mahar Istimewa RM280 termasuk Pos







Ahad, 11 Mei 2014

Loket 4 Serangkai




Loket 4 Serangkai berbagai jenis permata ikatan perak ini
ssuai dipakai semua golongan tak kira dewasa mahu pun
utk sikecil molek sbgai eksesori tambahan slain sbagai hiasan
ianya juga adalah baragan alami yg dgn izinNYA jua mpunyai 
khasiatnya yg tsendiri...jika tak biasa atau selesa pakai ccin 
apa kata try plak loket dari segi khasiat, energy @ aura sama 
aje tak kiralah pakai kt mane pun cincin,gelang,subang
@ loket asalkan ada pd tubuh sudah memadai.

 -2 yang atas Permata Cenderawasih
 -Bawah sebelah kiri Kayu Penunduk Jadi Batu
 -Bawah sebelah kanan Akik Putih Karangan Laut 


SMS @ Call Sekiranya Berminat





Khamis, 1 Mei 2014

Teras Gemunggal Redang





















Kayu gemunggal dikenali ramai peminat kayu mistik kerana
kegunaannya yg pelbagai maka tidak hairanlah ianya mjadi
buruan pengamal perubatan  tradisional mahu pun guru silat 
Hampir kseluruhan bahagian pokok ini mpunyai khasiat &
kgunaannya tsendiri dari daun,akar apatah lg terasnya yg diakui 
ssetengah pihak mpunyai khasiat dr segi mistik mahu pun 
perubatan sbaiknya simpan 1 dirumah sbagai first-aid @ ikhtiar
awal kite skiranya blaku emergency tgh2 mlm @ ketika sedang 
mlakukan xtxt di luar spt mmancing/bburu @ mmg kediaman jauh dr 
hospital.Dalam kitab perubatan melayu lama ada dicitekan perihal 
kayu gemunggal yg dikatakan mmpunyai 1001 khasiat yg teramat
besar.Ada pun teras gemunggal ini dikatakan tdiri dr 3 jenis
bgantung dr mana ia didapati iaitu gemunggal kampong,bukit
dan pulau.Mengikut petua orang2 lama” Pokok ubat yg tumbuh
di pulau kecil dikelilingi air laut adalah lebih berkhasiat daripada
yg tumbuh didaratan luas” Dr segi khasiat & kgunaan sama tp dr
segi fizikal terutama urat kayu & warna ada sikit pbezaan...

Khasiatnya:
1.Sbgai ikhtiar menggelak gangguan & ilmu hitam(wat ccin pakai dijari manis)
2.Mengeluarkan raksa dr tubuh.(ktahanan badan)
3.Menawar racun dlm makanan
4.Menjauh & mnakutkan binatang bbisa.

Sabtu, 26 April 2014

Cincin Akik Dasar Laut Special

cincin akik dasar laut




































cincin akik biru























cincin akik

















































Cincin Perak Aloi Pahat Jawa Tebuk air tangan dr
tukang tersohor Kelantan digabungkan dengan batu
akik dasar laut Terpilih..Cincin ini bersaiz 23 bersesuaian
saiz permata yg sedang-sedang saja.Imej batu karang & seakan
tumbuhan didasar laut mnambahkan lg keindahan akik ini
selain warnanya yg kebiruan.


                Termahar







Jumaat, 11 April 2014

Cincin Delima Burma Asli Kod A055

cincin delima
cincin delima

Cincin PerakAloi Kuku Suasa ditambah lagi dgn lilitan
berlian swiss disekeliling permata menyerlahkan lagi
keindahan batu delima burma asli ini...batu delima yg
jernih dan mempunyai air @ gewang yang manis, sekali
pandang mcm ada air yang bergolek didalamnya...
permata yang molek seperti ni rasenya xperlu cite
panjang bak kata pepatah 'Jauhari jua yang mengenal
manikam'... 


Call @ Sms Untuk Mengetahui Maharnya




Rabu, 9 April 2014

Batu Akik Dasar Laut Kod A01


akik





















akik biru























Batu akik asli yang mempunyai gabungan warna yang
indah sekali redup & sejuk mata yang mmandangnya
umpama melihat panaroma keindahan laut diwaktu petang..
Sebahagian dari permata adalah lutcahaya & mjadi
nilai tambah kepada keindahan batu akik ini...
Jangan tunggu lama skiranya bminat khuatir xsempat
dh diambil orang...

Antara khasiatnya adalah:

      Penyejuk
      Mengurangkan Stress
      Menstabilkan Aura Tahap Sederhana


Termahar
T.kasih Uztz A