Assalamualaikum....

Assalamulaikum dan terima kasih kerana sudi mengujungi laman blog yang tidak seberapanya ini. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi minat dan pengetahuan dalam kalangan peminat batu permata dan cincin. Batu permata dan teras kayu yang dipaparkan adalah asli yang mana kami perolehi dari sumber yang dipercayai dan diyakini keasliannya.Mengenai khasiat/fadilat dan kelebihan sesuatu item kami kongsikan melalui pengalaman mereka pernah menggunakan atau melalui maklumat dan rujukan dari mereka yang ahli dan lebih arif dalam penggunaan teras kayu dan batu permata. Pun begitu jangan kita lupa segala item dan barangan hanya asbab dan ikhtiar sahaja padaNYA jualah yang Maha Mengetahuinya.Tidak salah untuk kita berusaha asalkan diatas landasan yang betul dan tidak berpaling padaNYA.

Rabu, 25 Mac 2015

Gelang Fosil Kayu





















Gelang fosil teras kayu atau kayu jadi batu
yang sedia dimaharkan pada yang berminat
dengan mahar mampu milik yang istimewa


Call @ SMS utk mengetahui maharnya


Jumaat, 20 Mac 2015

Cincin Akik Marjan 'Otak"



































Cincin Perak Kuku Suasa Pahat Jawa
Tebuk digabungkan dengan Permata Akik
Marjan 'Otak' ini bersaiz 21..
Cincin perak handmade yang memerlukan
kemahiran pertukangan yang tinggi..



Sila Call @ SMS Utk Mengetahui Maharnya

Khamis, 19 Mac 2015

Cincin Zamrud Colombia























Cincin Perak Bertatahkan Permata Zamrud Colombia
Asli bersaiz 19..Zamrud atau Emerald yang cukup matang,
manis & redup mata yang memandangnya..



         Telah dimaharkan

Cincin Akik Bunga Batu Karang





















Cincin Perak Handmade Akik Bunga Batu Karang
saiz 21..3 kuntum bunga karang laut bewarna putih &
kuning yg kelihatan seakan-akan 'mata' menambahkan
lagi seri dan keunikan cincin akik karang laut ini. Agak
sukar jgk utk mdptkan bt akik karang laut yg ada lebih
dr 2 kuntum bunga pd sbutir permata...


Call @ SMS untuk Mengetahui Nilai Tebusnya


Fairus Badar Besi






















































Permata diatas dinamakan Fairus Badar Besi bewarna
kehitaman & sedikit tompok merah keemasan
mempunyai ciri-ciri badar besi iaitu menempal kuat
pada magnet tetapi tidak pada logam lainnya...
Badar besi ini adalah dari jenis yang sama spt badar
besi yang diuji didlm vid klip sebelum ini cuma
gred dan keampuhan sdikit bbeza..

Permata ini sedia dimaharkan kepada yang berminat
dengan mahar mampu milik yang istimewa...


Call @ SMS sekiranya berminat

Isnin, 2 Februari 2015

Video Pengujian Item Kebal Kulit(Untuk Dimaharkan)


  Badar Besi Kebal Kulit

Kepada pengunjung blog yg dihormati sekalian kami
ingin memaharkan item kebal kulit spt dlm vid klip.
Kepada yg memaharkan item ini digalakkan utk dtg
membuat pengujian item terlebih dahulu
skira berpuas hati barulah ianya dimaharkan pun
begitu sblm pgujian dijalankan mestilah membawa
bersama sejumlah mahar yg telah dijanjikan..

Mahar item 1(Cincin Badar Besi)
    RM25xx.55
http://youtu.be/lXa0VHytKw8


Mahar item 2(Permata Badar Besi)
RM20xx.22
http://youtu.be/GGE709VU-W8


 Serius Buyer Only

Rabu, 7 Januari 2015

Tasbih 41 Jenis Mineral Alami(VVVery Rare)








































































Untuk julung kalinya pihak kami memaharkan tasbih unik
 41 jenis mineral terdiri daripada kayu, batu dan besi alami
yg perolehi dari sumber darat & lautan. Beruntunglah mereka
yang memaharkan tasbih ini kerana beli 1 dpt 41 jenis item.
Tambahan plak kebanyakan item pd tasbih ini kategori rare
& pada mahar yg teramat munasabah...Selain utk berzikir
memuji Kbesaran Ilahi tasbih ini juga mempunyai khasiat/fadilat
yang multifungsi bsesuaian bilangan itemnya yg pelbagai..

Antara mineral/item yg terdapat pd tasbih 33 
ini ialah:

Besi
Besi kursani kuning,Besi leleh hitam dan Tiger iron.

Batu 
Lava gunung berapi,onyx khasmir,akik biru,jarum mas,
jarum hitam,batu bukit(jernih),mata kucing,rose quartz dll.

Kayu
Teras Celagi, t.gemunggal,t.kemunning hitam dll.


Whatupps @ SMS Untuk Mengetahui Maharnya





Isnin, 5 Januari 2015

Cincin Akik Badar Perak










































































Antara Cincin Akik Badar Perak yg penuh(peraknya)
dan cantik coraknya dengan backgroundnya yang
kehitaman menyerlahkan lagi seri cincin ini.
Tentang khasiat dan kegunanya mugkin ramai
yang sudah sedia maklum mengenainya.




Whatsupp @ SMS Untuk Mengetahui
 Nilai Tebusnya...

Ahad, 14 Disember 2014

Pusat Kijang Kembar 3(Very Rare Item)

































Bulu Dari Pusat Kijang spt yg ramai sedia maklum adalah
salah satu bahan utama dlm pembuatan minyak kasturi
kijang gred A...pusat kijang boleh ditemui di tempat penjualan
minyak wangi atau minyak attar.Kebiasaannya pusat kijang
satu2 @  kadang2 ada juga yg kembar itu pun, spt dialog
filem Nujum Pak Belalang "jarang-jarang" jumpa inikan pulak
kembar 3 "kadang-kadang" seumur hidup sekali jer jumpa he3.
Selain digunakan sebagai medium pembuatan minyak buntil
@ pusat kijang ini juga terkenal sbagai asbab pelaris ampuh
bserta pendinding. Semakin banyak bilangan buntilnya Semakin
ampuhlah Pelaris & pendindingnya...Sangat sesuai dijadikan
asbab pelaris bagi tempat berniaga spt kedai2 & restoren.

Khasiat dgn izinNYA jua:
1.Pelaris tempat niaga gred A+++(super)
2.Pendinding niaga yang ampuh
3.Penyeri dan Penarik tempat niaga


SMS @ Whatsupp untuk mengetahui maharnya

**pusat kijang biasa(satu2) juga ada utk dimaharkan..



Sabtu, 13 Disember 2014

Design Cincin Lelaki & Perempuan

Sedia Menerima Tempahan


cincin lelaki kod 01





















cincin lelaki kod 02






















cincin wanita





















Dengan suka citanya dimaklumkan mulai hari ini
admin sedia menerima tempahan cincin spt design diatas
sama ada mnggunakan logam perak,suasa,emas atas campuran
2 jns logam spt cth body perak & kuku suasa dan
sebagainya...Tempoh masa utk myiapkan sbntuk
ccin skitar 1-2 mggu..Sebarang tempahan perlulah
disertakan deposit 40% drharga ccin tsebut atau
sekurang-kurang rm50 bagi sbentuk ccin.

**kami juga menerima tempahan loket


Whatsupp @ SMS utk sebarang 
    pertanyaan yg berkaitan....







Cincin Akik Putih Versi 2 (tunggal)












Cincin Perak Aloi Pahat Jawa Tebuk bertatahkan permata akik
Putih gred A++ versi akhir takde lg dah lps ni yg sjenis dgnnya.
Diperolehi secara istimewa iaitu melalui ilham atau alamat mimpi oleh
insan yg mmpunyai kbolehan istimewa. Secara fizikal rupa bentuk
hampir sama spt yg tdahulu cuma imej didalamnya saje yg bbeza.
kesemuanya ada 5 bj tmsk yang spsg sblm ni yg uniknya ia didapati
dinegeri yg bbeza 2 bj di kelantan dan bakinya di selangor selang
masa ia diperolehi skitar 2 mggu. Sbiji ditangan owner,sbiji lg pada
sy(alhamdulillah dpt maharkan sbj) dan bakinya perlu dimaharkan
pada pegunjung blog yg tergerak hati utk mmilikinya. Kata org2 lama
batu special ni kadang2 pandai mmilih tuannya he3. Kalau dh bukan
milik kita ada je halangannya masa nak mmaharkannya masa tu lah xde
modal,kete masuk bengkellah, dah 2,3X buka blog tp Xperasan plak
kewujudannya & mcm2 lg.Dipersilakan scan kpd yg mampu
sekiranya  berasa was2 akan keaslian & keistimewaan
permata ini.Pjagnya golongan putih dr kalangan Kiyai/
Hj/Sheikh  yg alim & suka  jika ccin ini dipakai ketika
beramal, bzikir dan seumpanya.

Khasiatnya..

1.Pendinding Ampuh
2.Wibawa diri
3.Penunduk kata
4.Mudah mengesan khadiran energi yg negatif
5.Asbab kelancaran reqki

                  Telah Bertuan 
                              t.kasih tn A. L

Khamis, 20 November 2014

Tasbih Kayu Bahar Putih

























Bagi peminat item kayu rasenya tak perlu diceritakan
panjang lebar tentang khasiat dan kegunaan kayu
bahar putih ini.Akar bahar ada bberapa jenis bdsrkan
warnanya tapi bahar putihlah king @ yg tbaik dlm
jnsnya tanya lah pd otai2 yg biasa dgnnya pasti
byk info tntg khasiat & kegunannya akan anda
perolehi.

Antara khasiatnya ialah:

    1. Pendinding dari gangguan yg ampuh
    2. Memulang atau mbatalkan khianat mahkluk
    3. Penawar yang ampuh



Whatsupp @ SMS utk mgetahui maharnya


Sabtu, 4 Oktober 2014

Tasbih 100 Jenis Teras Kayu(Rare Item)
























Tasbih 100 butir yang terdiri daripada 100 jenis
teras kayu terpilih ini agak sukar utk diperolehi
buat masa ni almaklumlah bukan mudah utk mendapatkan
100 jenis teras kayu sekarang ni klu 20-30 tahun dulu mgkin
mudah skit sbb masih byk kayu kayan & hutan simpan tp laa
ni klu tak mahir @ kena pd caranya silap2 sampai kesudah
pun belum tentu dpt hu3...tasbih jenis ni mmg jarang2 dpt
pd sy pun ada seutas saje wat masa ni...Skiranya berminat
segeralah maharkannya sblm tlewat sbb xdpt janji bile lg
buleh dpt slps ni. Mengikut kitab2 lame & dr org yg terdahulu
sblm kite Tasbih 100 ini sangat ampuh & sesuai dijadikan
sebagai pakaian diri terutamanya kpd yg berada diperantauan
asbab kerana kegunaannya yg pelbagai selain utk dibawa
berzikir mmuji Kebesaran Ilahi.


Call,SMS @ Whatsupp Sekiranya Berminat


**Senarai 100 jenis teras kayu yang digunakan
    akan diberi jika perlu tp hanya utk pemaharnya 
    sahaja. 
    



Cincin Delima 'Retak Seribu'
























Cincin perak digabungkan dengan permata Delima
Retak Seribu yg merah menyala ini pasti dapat
memukau setiap mata yg mmandang...Warna
merah delima ini akan smakin menyerlah
dibawah sinaran mentari...
      Saiz cincin 21


          Termahar

Rabu, 24 September 2014

Cincin Delima Afrika





















Cincin delima afrika asli warna merah gelap
sekali pandang mcm pigeon blood ruby..
Dimaharkan pd kadar mampu milik yg
amat munasabah.Cincin bersaiz 20.


    Termahar


Isnin, 22 September 2014

Cincin Akik Putih Gred A


























Cincin Perak Aloi Pahat Jawa Tebuk bertatahkan permata akik
Putih gred A++. Diperolehi secara istimewa oleh insan yg
juga mmpunyai kbolehan istimewa bukan pmata buatan manusia
atau yg dibeli dikaki lima.Dipersilakan scan kpd yg mampu
sekiranya  berasa was2 akan keaslian & keistimewaan
permata ini.Pjagnya golongan putih dr kalangan Kiyai/
Hj/Sheikh  yg alim & suka  jika ccin ini dipakai ketika
beramal, bzikir dan seumpanya.Akik putih ini datangnya
sepasang 1 diikat cincin spt gmbr & 1 lg tidak diikat pun begitu 
dari segi warna & rupa bentuknya seakan sama cuma 
saiznya kecil sdikit,gmbrnya tidak disertakan kecuali utk 
tatapan sipemaharnya kelak.Amat ssuai sekali jika pasangannya
dipakaikan kpd insan tsayang supaya ada connection gitu
antara 1 sama lain  ibarat merpati terbang sejoli. Permata ini 
perlu dimaharkan spsg & sbaiknya tidak dipisahkan…


                Termahar
                  T.kasih En H

Rabu, 10 September 2014

Gabungan 3 Teras Pembisa



















Permata Gabungan 3 Teras Pembisa yang ampuh iaitu:

       1.Teras Ibol/ibor/ibong
       2. Sulur Bertam
       3. Pinang Sembawa/Nibung Tunggal


Call @ SMS Untuk Mengetahui Maharnya

Khamis, 4 September 2014

Koleksi Terbaik!!Cincin Akik Dendrite 'Bunga Sejambak'

akik dendrite lumut hitam imej' bunga sejambak'

















cantik bergaya


















Permata Akik Dendrite ala2 'bunga sejambak'
digabungkan dengan Cincin Perak Aloi Kuku
Suasa Tangkai Kendi ini sungguh indah dan
anggun dipandang mata.Teramat sukar utk
mendapatkan sbiji permata akik dendrite dgn
kondisi dan imej spt diatas klu dpt pun nasib2
je tu he3. Cuma ada 1 pantang je iaitu pantang
lepa confirm dirembat kutu xjumpa dah klu
cari lps tu. Bukan nk promot lebih2 tp mmg cantik
cincin ni berbaloi klu amik...



Termahar
t.kasih Uztz A

Isnin, 1 September 2014

Teras Abanuh Dan Teras Kemuning Hitam

Teras Abanuh/Abanos




Kayu abanos @ abanoh telah digunakan sejak dahulu
kala lagi.Abanos buleh dikatakan antara gred kayu tbaik
yang  diberkahi dr segi mistik & perubatan.Jika bahtera nabi 
Nuh as diperbuat drpd kayu Pine cypress,Tongkat Nabi
Muhammad as daripada kayu Luz, kayu abanos pula
adalah jenis kayu yg digunakan untuk membuat tongkat
oleh Nabi Sulaiman a.s ,Nabi Musa a.s dan Syeikh Abdul 
Qadir Jailani maka sudah tentulah  kayu ini tidak kurang
istimewanyalantaran keberkatannya diguna oleh para nabi & wali
Allahualam…Diceritakan kisah karomah yg blaku suatu ketika 
dahalu dimana tongkat Syeikh Abdul Qadir terbang dan
menikam lelakiyg hendak merogol salah seorang anak
perempuannya Waallahualam..Selain dr khasiatnya yg
ampuh utk menyingkirkan aura negative, air dr rendaman
kayu ini juga elok utk dibuat mandian @ diminum utk
merawat penyakit ,dalaman yg berkaitan organ tubuh.
Oleh kerana penggunaan dan permintaan yg tinggi Kayu 
Abanoh adalah  tumbuhan tkawal dinegara Arab.

Khasiatnya:
1.Antara yg terbaik  dr segi myingkirkan aura negative.
2.Asbab & ikhtiar utk menggelakkan gangguan,sihir dan ilmu hitam.
3.Penglimunan kpd yg berniat tidak baik kpd sipemakainya.


Teras Kemuning Hitam















Teras Kemuning Hitam sememangnya tidak asing
lagi bagi peminat teras kayu kerana nilai mistik dan
perubatan yang ada padanya. Ianya sangat mujarab
bagi merawat beberapa penyakit seperti kembong perut
dgn cara merendam teras kayu ini didalam air suam
dan meminumnya.Elok simpan dirumah sebagai
first-aid incase kembong perut @ disengat binatang bbisa 
dtgh mlm tambahan plak klu rumah jauh dr klinik.

Fadilatnya ialah:

1.Penawar mabuk/ gigitan binatang berbisa.
2.Penolak sihir/ilmu hitam/penakut hantu
3.Penenang hati


Call atau SMS utk mengetahui Maharnya